לחפש בלי להתייאש

בוקר אור לכם ולכן🔥🔥

אתמול דיברנו על מעלת הדיבור וההודאה כמפתחות אל הלב. אבל השאלה היא איפה הדיבור האמיתי שלנו? כל כך קשה להגיע לדיבור הזה כי הוא מכוסה בכל כך הרבה שכבות. הדיבור שלנו הלך לאיבוד. הלב שלנו הולך לאיבוד כל הזמן.
אני אניח פה טקסט נפלא שנתקלתי בו אתמול, מתוך מכתב שרבי נתן כתב לבן שלו. זה דיבור שנמצא בברסלב הרבה מאד באלפי אופנים. וזה לא סתם. כי אנחנו כל הזמן שוכחים, ורבינו ורבי נתן באים להזכיר לנו שוב ושוב – תמיד יש תקווה! תמיד אפשר למצוא איבדתם את הלב שלכם? אל תפסיקו לחפש:

כָּל מִי שֶׁרוֹצֶה לָחוּס עַל נַפְשׁוֹ, כַּמָּה וְכַמָּה הִתְחַזְּקוּת הוּא צָרִיךְ לִבְלִי לְיַאֵשׁ עַצְמוֹ מִן הַבַּקָּשָׁה וְהַחִפּוּשׂ לְעוֹלָם, יִהְיֶה אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה, אֲפִלּוּ אִם נִדְמֶה לוֹ שֶׁאוֹבֵד חַס וְשָׁלוֹם בְּכָל פַּעַם יוֹתֵר, אַף עַל פִּי כֵן הוּא יַעֲשֶׂה אֶת שֶׁלּוֹ וִיחַפֵּשׁ יוֹתֵר. וְאַף עַל פִּי שֶׁאֵינוֹ מוֹצֵא כְּלָל, צָרִיךְ לְהַאֲמִין שֶׁבְּוַדַּאי מוֹצֵא הַרְבֵּה עַל יְדֵי הַבַּקָּשָׁה וְהַחִפּוּשׂ לְבַד, כִּי הַיְגִיעָה אֵינוֹ נֶאֱבֶדֶת כְּלָל כִּי לֵית רְעוּתָא טָבָא דְּאִתְאָבֵיד (אין רצון טוב שהולך לאיבוד).
(עלים לתרופה, ע”א. ר”ח ניסן תקצב)

שיהיה יום של מציאת הלב♥️