הטוב נאמר גם על הגרוע שבגרועים

ברוכים הבאים לכל הנשמות הגבוהות שהצטרפו לקבוצה הזו!
ברוך השם הגענו תוך שעתיים למעל 100 איש!!
מרגש לראות כמה צמא יש לדברי רבי נחמן.
נחל נובע מקור חכמה🔥
אשתדל מאד להביא דברים רלוונטיים לכולנו.
דברים שיעוררו ויזכירו לנו מאיפה באנו ולאן אנחנו הולכים.

אשתדל גם לשלוח דברים לא ארוכים מדי, ושיהיו שווים לכל נפש.

אז לכל מי שחושב שהוא גרוע. הכי גרוע בעולם. ובטוח שכל חברי הקבוצה פה ודאי טובים ממנו בהרבה. ויש לו הוכחות מכל הבא ליד לכמה הוא גרוע. נתחיל בפסקה שכמה כבר קיבלו אותה ממני באופו אישי בימים האחרונים.

(אשתדל כל פעם לציין מאיפה זה לקוח. לא הכל זה רבי נחמן בעצמו. הרבה מאד מהציטוטים הם של רבי נתן. אבל כדאי לדעת שזה ממש כמעט אותו דבר. בסוף רבי נתן ינק את כל התורה שלו מרבי נחמן, ולכן כל מה שהוא כתב היה בעצם צינור להעברת התורה של רבינו).

ספר משיבת נפש – ה:
כְּשֶׁצָּרִיךְ הָאָדָם לַעֲלוֹת מִדַּרְגָּא לְדַרְגָּא צָרִיךְ שֶׁיִּהְיֶה לוֹ יְרִידָה קֹדֶם הָעֲלִיָּה, כִּי הַיְרִידָה הִיא תַּכְלִית הָעֲלִיָּה. וּמִזֶּה יָכוֹל כָּל אָדָם לְהָבִין כַּמָּה הוּא צָרִיךְ לְהִתְחַזֵּק בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם וְלֹא יִפֹּל לְעוֹלָם בְּדַעְתּוֹ מִכָּל הַנְּפִילוֹת וְהַיְרִידוֹת שֶׁבָּעוֹלָם כִּי אִם יִתְאַמֵּץ וְיִתְחַזֵּק לִבְלִי לְהִסְתַּכֵּל עַל זֶה בְּשׁוּם אֹפֶן שֶׁבָּעוֹלָם אֲפִלּוּ אִם יַעֲבֹר עָלָיו מָה, יִזְכֶּה לְבַסּוֹף שֶׁיִּתְהַפְּכוּ כָּל הַיְרִידוֹת לַעֲלִיּוֹת גְּדוֹלוֹת, כִּי הַיְרִידָה הִיא תַּכְלִית הָעֲלִיָּה. וְיֵשׁ בָּזֶה הַרְבֵּה לְדַבֵּר כִּי כָּל אֶחָד שֶׁנָּפַל לְמָקוֹם שֶׁנָּפַל נִדְמֶה לוֹ שֶׁעָלָיו אֵינָם נֶאֱמָרִים דְּבָרִים הָאֵלֶּה כִּי נִדְמֶה לוֹ שֶׁעָלָיו אֵינָם נֶאֱמָרִים רַק לִגְדוֹלִים בְּמַעֲלָה הָעוֹלִים בְּכָל פַּעַם מִדַּרְגָּא לְדַרְגָּא אֲבָל בֶּאֱמֶת תֵּדַע וְתַאֲמִין, כִּי כָּל דְּבָרִים אֵלּוּ נֶאֱמָרִים גַּם עַל הַקָּטָן שֶׁבַּקְּטַנִּים וְהַגָּרוּעַ שֶׁבַּגְּרוּעִים, כִּי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ טוֹב לַכֹּל תָּמִיד (שָׁם כ”ב):