בן המלך הוא בעל בחירה

בוקר טוב נשמות קדושות🔥

אנחנו הולכים כבר כמה שבועות (בימי ראשון) עם הסיפור המופלא ביותר מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. על רגל האחת הסיפור הוא על מלכה ושפחה שילדו באותו יום, והמיילדת החליפה בין הולדות, ובן השפחה גדל בבית המלך, ובן המלך גדל בבית השפחה. הסיפור ארוך ומפותל ומתאר באריכות את מסע החזרה למלכות של בן המלך האמיתי לאחר שגורש ממדינתו ונלקחה ממנו מלכותו.
**
כך גם אנחנו נשלטים לרוב על ידי היצרים שלנו, הפחדים שלנו, הגוף שלנו.הסיפור הזה הוא בעצם הסיפור של כל אחד מאיתנו – איך אנחנו חוזרים למלכות שלנו? לרצונות ולבחירות האמיתיות שלנו. איך אנחנו חוזרים לאותנטיות שלנו?
**
המסע הזה מלא עליות וירידות, ובן השפחה לא מוותר בקלות. אבל רבי נתן בליקוטי הלכות, כתב מאמר של 30 עמודים על הסיפור הזה. ושם הוא נותן לנו כמה פתחים וכיוונים:

וּבֶאֱמֶת הָאָדָם בַּעַל בְּחִירָה וְהַכֹּל כְּפִי בְּחִירָתוֹ וּכְפִי כִּסּוּפָיו וּכְפִי אֲמִתַּת הִתְחַזְּקוּתוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ בְּהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְכוּ’ וְכוּ’ כְּמוֹ כֵן הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מִתְגַּלְגֵּל עִמּוֹ בְּרַחֲמָיו, כִּי צַדִּיק ה’ וְיָשָׁר מִשְׁפָּטָיו וְעַל-כֵּן צָרִיךְ הָאָדָם לְהַרְבּוֹת בִּתְפִלָּה תָּמִיד שֶׁיִּזְכֶּה לְהִנָּצֵל מִלַּהַט הַחֶרֶב הַמִּתְהַפֶּכֶת הַזֹּאת, שֶׁהוּא בְּחִינַת הֵיכְלֵי הַתְּמוּרוֹת כַּנַּ”ל שֶׁלֹּא יִתְגַּבְּרוּ ח”ו, לַעֲשֹׁק וְלִגְזֹל וּלְהַחֲלִיף ח”ו, מְעַט הַטּוֹב שֶׁל נַפְשׁוֹ שֶׁיֵּשׁ בּוֹ עֲדַיִן, שֶׁעַל זֶה הִתְפַּלֵּל דָּוִד הַמֶּלֶךְ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם (תְּהִלִּים קי”ט), “ערוב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים” שֶׁלֹּא יַעַשְׁקוּהוּ הַזֵּדִים.
(ליקוטי הלכות, הלכות ברכת השחר, ג’)

[היכלי התמורות – הוא הכוח הזה במציאות שאחראי על החילופים הללו בעולם. והוא פועל אצלנו כל הזמן, ומחליף בין בן המלך ובן השפחה שוב ושוב]

לקריאת הסיפור המלא:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.